5.Sairaalamaisemia

Tänä aamuna ulos katsoessani,siellä satoi vimmatusti.Olin yllättäen taas hiukan huonossa hapessa,mikä ei niinkään johtunut juodun alkoholin määrästä kuin unen puutteesta.Oltiin bandin poikien kanssa istuskeltu mun kämpillä ainakin aamu kuuteen .Vedettiin mustalaisilta ostettua saksalaista nelos olutta ja polteltiin hemmetin hyvää afganistanilaista pilveä.Se on ihan vitun kurkoa kamaa.Pää singahtaa  ihan seuraavaan atmosfääriin, parin imailun jälkeen,harvoin löytää tollasta.No joka tapauksessa olin todella puhki.Siinä sohvalla makaillessa,olin juuri vaipumassa jonkinasteiseen koomaan ,kun puhelin pärähti soimaan.

"Jake"sanoin ääneen ,vitutti,äijähän oli just hetki sitten lähtenyt mun kämpästä.Mietin pari kertaa vastaisinko ollenkann ,mut ajattelin että pääsen helpommalla jos nyt vastaan,muuten se soittaa pitkin päivää,kunnes vastaan."No mikä vittu nyt on"vastasin ystävälleni?"   ´"Mua sattu päähän"Jake vongersi "Vittu valuu verta ja kaikkea,mul o reikä vitun päässä""No mitä vittua sä mulle soitat,soita ambulanssi,enhän mä mikään sairaankuljettaja ole,ymmärrätkö?"Hermo"Tajuun ,tajuun mut kun en mä voi mennä yksin lekuriin!"Nyt se jo itki."Pelottaa" No voisun vittu,sinne tais mennä päiväunet"mis olet.?"Kyselin antautuneena"täs alakaupal,mä venaan,tuu nopeati kans."Alakauppa on mun kerrostalon alakerrassa oleva siwa,ei ollut jätkä pitkälle päässy.

Näky ei tosiaan ollut mikään riemastuttava.Jätkällä meni korvasta otsalle pitkä viiltohaava."oleksä kaatunut,vai mikä tohon osu?"Kysyin tunkiessani paperia Jaken handuun.Kaveri nojasi talon seinään ja paino paksulla hesarilla haavaa,josta tuli aika paljon verta."Eikä kun vittu kävin pöllimässä tosta siwasta lenkkimakkaran, ku oli vittu nälkä.Mä tolla puukolla sitä availin, kun ampiainen tuli pörräämään tohon ,mun vitun korvan juureen.Sä Köpi tiedät että mä vihaan noit pörriäisiä ja mä huitasin sitä kädellä,ja unohdin et mul oli se vitun puukko kädes,mä oisin jumalauta voinu tappaa itteni.Mä olen ihan järkyttynyt,tiiätkö""Siis ootappa nyt, oletko sä vitun tyhmä lyönyt itteäs puukolla päähän,vituut,vittu mä en löydä sanoja kertomaan mitä mä ajattelen"Se oli kyllä totta,nauratti ja vituttisamaan aikaan,aika jännä juttu.

Eipä siinä auttanut kun soittaa tsirra paikalle.Enmä ketään,joka vuotaa kun pistetty sika, lähde viemään ite mihkään.Halusin muutenkin ,että äijä selittää ihan itse mitä on tapahtunut.Odottelin että pelastajat kaarsi paikalle,kun ite katosin paikalta.Se on varma et putkassa olisin ollut ,jos siihen olis jäänyt selittelemään.Ei kukaan voi uskoa, et äijä on lukenu siinä hesaria ja syönyt makkaraa ja yhtäkkiä tempassu itseään puukolla päähän,meinaan siltä se näytti.Painuin paikalliseen miettimään onnettoman ystäväni kohtaloa.Pari tiukkaa oli pakko saada,sitten menisin katsomaan miestä sairaalaan,mutta nyt oli pakko hiukan sulatella tapahtunuttta.

No ehdin siinä ottaa pari tiukkaa,oikeesti mul meni monta tuntia,ennenkun muistin ,että sitä Jakea piti lähteä sairaalaan kattomaan.Päristelin taksilla Jorvin sairaalaan,ja rynnistin samantien info tiskille kaveria kysymään.Se oli vielä paikattavana,joten jäin istuskelemaan siihen käytävälle.Tuore viina suhisi mukavasti  päässä.Ramaseehan se alko ,tietenki.Olin juuri sulkemassa silmiä ja ottamassa ansaittuja päiväunia, kun näin jotain jännää.

Vastapäätä istahti mies jolta oli molemmat kädet ranteiden kohdalta katkaistu.Siis ei sormia,kynsiä ei tiiätko mitään.Kattelin sitä ihmeissäni aikani ja kaikenlaisia ajatuksia rupesi pyörimään viinasta ja ties mistä, sekaisin olevassa päässäni.Nojauduin rohkeasti eteenpäin ja sanoin mietiskellen"Varmaan aika vitun vaikeeta olla sängys muijan kans?" 

-"Mitä sä puhut"mies kivahti""Nono, elä hermostu,eikun ajattelin vaan kun,pitäs muijaa vähän lämmitellä,niinku pettinkiä tiätkö, ja noilla tyngillä se tuskin onnistuu,niin joutus sanoo sille hoidolle ,et hei venaa, kun mulla ei oo handuja ja siis ei sormia,ni voiksä jeesaa mun sukat pois jalasta ,ni päästään asiaan,eläkä pelkää pidän varpaankynnet lyhyinä!!""ai vittu mä repesin nauruun ,niin paljon et putosin siitä penkiltä,kieriskelin kuin koira,mahaani pidellen.Lattialta heitin vielä"Ja kun koulussa opettaja käski liikuntatunnilla muiden seistä käsillään ,niin se sanoi että, seiso sinä pikku Teppo vaikka jaloillas!"Taas kauhea repeily,en meinannut henkeä saada kun nauroin niin lujaa.

Ekan iskun vielä muistan ,mutta sen jälkeen en enää muuta,ennenkuin heräsin sairaalan vuoteesta.Hoitaja sanoi että mut oli löydetty hakattuna vastaan-otto tilasta.Naamaan tuli 30 tikkiä ja molemmat silmät oli turvonnu umpeen ja leukakin tuntui murjotulta,joten pilliruokaa,seurava kuukausi.Mua alkoi pikkasen vituttaa.Vittu leikistä suuttu."Kato Köpi,hommasit sitten ittelles turpaan,se on kuule yhtä tyhmää, kun löis itteään puukolla"Jakehan se siinä makasi viereisessä sängyssä.

Kääsin sille selkäni,enkä sanonut mitään.Maailma oli aika vitun epäoikeudenmukainen paikka,jos vammasetkin on noin kipeen vihaisia ja vahvoja,ja vittu vielä ilman käsiä.En tajua..Se on meinaan varma,et meikäläinen jättää noi vammaset rauhaan ja pitää vitsinsä ihan omana tietona.

Vittu et särkeekin,joka vitun paikkaa.